معاملات محافظه‌کارانه در بازار فلزات‌پایه

20:21 - 1400/01/17
پس از افت قیمت روز گذشته، روند معاملات فلزات پایه در روز جمعه به لطف انتشار برخی آمارهای اقتصادی امیدوارکننده از اقتصاد چین کمی بهبود یافت. در این میان به علت در پیش رو بودن انتشار گزارش بخش اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده، سمت و سوی شاخص دلار در معاملات امروز هنوز مشخص نیست و همین امر نیز روندی محتاطانه را بر معاملات فلزات حاکم کرده است.
معاملات محافظه‌کارانه در بازار فلزات‌پایه

صبح امروز گزارش شاخص مدیران خرید بخش خدمات چین از موسسه Caixin  منتشر شد و بهتر از انتظار بودن نتیجه این گزارش  چشم انداز اقتصادی چین را تقوریت کرد و همین امر نیز معاملات در بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات را بهبود بخشید. با این وجود جو مثبت حاصل از این گزارش چندان قوی نیست چرا که شاخص مذکور معطوف به بخش خدمات چین بوده  و تنها از حیث ارتقای چشم انداز پیش روی اقتصاد این کشور معاملات فلزات را کمی تحریک کرده است.

در این میان عصر امروز قرار است گزارش مربوط به اشتغال بخش غیرکشاورزی ایالات متحده منتشر شود. گزارش مذکور را می توان تاثیرگذارترین گزارش اقتصادی  بر روند حرکتی دلار نامید  و به همین دلیل در برهه کنونی معاملات در بازار ارز بسیار محتاطانه پیگیری می شود و تاکنون سمت و سوی دلار مشخص نشده است. همین امر نیز فضای محافظه کارانه ای را در معاملات بازارهای کالایی پدید آورده است.

در برهه کنونی در معاملات لندن مس با رشد قیمتی مختصر در سطح 6933 دلار قرار گرفته و آلومینوم نیز همین وضعیت را پشت سرگذاشته و به 2174 دلار رسیده است. سرب با افزایش قیمتی 0/3 درصدی در سطح 2453 دلار معامله می شود و در این میان روی با افتی 0/1 درصدی به 3242 دلار رسیده است.