معاملات محتاطانه در بازار طلا

20:16 - 1400/01/17
پس از بهبود نسبی معاملات طلا در شب گذشته، امروز نیز قیمت این محصول در معاملات نقدی و آتی در محدوده مثبت قرار گرفت اما میزان افزایش قیمت بسیار محدود بود چرا فعالان بازار فلزات قیمتی در آستانه انتشار گزارش های مهم اقتصادی از اتحادیه اروپا و ایالات متحده احتیاط را چاشنی کار کرده اند.
معاملات محتاطانه در بازار طلا

شب گذشته به تبع افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها مطرح جهان، قیمت طلا روندی صعودی را در پیش گرفت. داغ شدن مجدد موضوع پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایالات متحده از دلیل تزلزل دلار در شب گذشته بود.

امروز اما معاملات در بازار فلزات قیمتی با احتیاط بیشتری پیگیری می شود چرا که قرار است تا ساعاتی دیگر گزارش تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا برای فصل سوم سال و همچنین شاخص قیمت مصرف کننده این اتحادیه در ماه اکتبر منتشر شود و در عین حال عصر روز جاری نیز گزارش شاخص اطمینان مصرف کنندگان ایالات متحده به بازارها مخابره می شود .

تا روشن نشدن نتیجه این گزارش ها سمت و سوی شاحص دلار در معاملات امروز مشخص نخواهد بود و معاملات طلا نیز به تبع این امر محتاطانه پیگیری خواهد شد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1378/3 دلار رشد قیمتی 90 سنتی را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با افزایشی 15 سنتی در سطح 1276/4 قرار گرفته است.