فولاد شانگهای باز هم ارزان شد

سنگ آهن دالیان درکف 4ماهه

20:13 - 1400/01/17
در پی کاهش تقاضا برای فولاد در بازار داخلی چین، قیمت این محصول در معاملات آتی بازار شانگهای روندی رو به افول را تجربه کرد و سنگ آهن دالیان نیز به تبع این امر به پایین ترین قیمت در 4ماه اخیر رسید.
سنگ آهن دالیان درکف 4ماهه

با سرد شدن هوا به ویژه در مناطق شمالی  چین، فصل اوج ساخت و ساز به پایان رسیده و همین امر نیز به تضعیف روند تقاضا برای محصولات فولادی در روزهای اخیر انجامیده است. این در حالی است که در هفته های گذشته به تبع کاهش بیش از پیش تولید کوره‌های بلند با افزایش سختگیری های زیست محیطی دولت چین، قیمت ها در مسیر رشد قرار گرفته بود.

با تضعیف بازار فولاد، معاملات آتی  سنگ آهن نیز در بازار کالایی دالیان زیر فشار شدیدی قرار گرفت به گونه ای که قیمت این محصول در پر حجم ترین قرار داد با افتی بیش از دو درصد به 64 دلار رسید که این رقم در چهارماه گذشته بی سابقه بوده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی بیش از 7 دلار در سطح 578 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 7 دلار پایین آمد و قیمت 537 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/64 است).