سقوط 17درصدی قیمت بوتادین در آسیا

20:09 - 1400/01/17
در پی تضعیف تقاضا برای بوتادین از سوی چین و افزایش عرضه به بازارهای آسیایی، قیمت این محصول سقوط شدیدی را در هفته اخیر تجربه کرد و به پایین‌ترین سطح در 11 هفته گذشته رسید.
سقوط 17درصدی قیمت بوتادین در آسیا

پلاتس: بسیاری از فعالان بازار بوتادین، محصول مورد نیاز خود را پیش تر خریداری کرده و بنابراین محموله‌های موجود برای ماه نوامبر در بازار با تقاضای ضعیفی روبروست. به تبع کاهش تقاضا در بازار چین شرت سینوپک قیمت فروش داخلی خود در شرق چین را با کاهشی 400 یوانی به 9900 یوان رساند که این رقم برابر با 1252 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است.

شرکت Qilu Petrochemical که به عنوان یکی از زیر محموعه‌های سینوپک به حساب می‌آید از شانزدهم اکتبر دو واحد تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) خو را در شرق چین به تبع سختگیری‌های زیست محیطی دولت چین تعطیل کرده و همین امر نیز تقاضا برای بوتادین را به شدت کاهش داده است.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین با افتی 215 دلاری (17 درصد) به هزار دلار رسید. این قیمت از دهم اکتبر در بازار دیده نشده بود. این محصول در قرارداد سی اف آر تایوان نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرد و در سطح 1010 دلار قرار گرفت.