تزلزل قیمت متانول در هفته‌ای که گذشت

20:07 - 1400/01/17
در پی تزلزل قیمت متانول در بازارهای آتی و همچنین افت تقاضا از سوی صنایع پایین دستی، قیمت این محصول در هفته ای که گذشت روندی رو به افول را در بازارهای وارداتی چین و هند تجربه کرد. در دیگر بازارها تغییر قیمت ملموسی مشاهده نشد.
تزلزل قیمت متانول در هفته‌ای که گذشت

پلاتس: این هفته قیمت متانول در پر حجم ترین قرارداد بازار آتی ژنگژو با افتی 71 یوانی  به 2675 یوان رسید که همین امر نیز به تزلزل قیمت در بازارهای نقدی داخلی و وارداتی چین منجر شد. همچنین با ورود به فصل سرد سال تقاضا برای متانول از سوی صنایع پایین دستی در حال کاهش بوده و همین امر نیز معاملات این محصول را کمی زیر فشار قرار داده است.

 همچنین واحدهای تولید متانول مجتمع الرازی شرکت Sabic که اوایل ماه سپتامبر از مدار تولید خارج شده بودند این هفته فعالیت خود را از سر گرفتند  که این امر نیز نگرانی از افزایش عرضه را در میان فعالان بازار ایجاد کرد.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 3 دلاری در این هفته در سطح 338 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا بدون تغییری ملموس،قیمت 363 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی نیز وضعیت مشابهی حاکم بود و این محصول در سطح 350 معامله شد. در بازار هند متانول با کاهشی 10 دلاری به 300 دلار رسید.