جدیدترین نسخه گزارش Apex منتشر شد

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات

20:00 - 1400/01/17
گزارش انتظارات قیمتی تحلیلگران موسوم به Apex محصولی از موسسه متال بولتن است که بر اساس دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های قیمتی ارائه شده از سوی تحلیلگران برجسته بازارهای کالایی در موسسات تحقیقاتی و مالی جهان تهیه می‌شود. در گزارش اخیر پیش‌بینی قیمت مس، آلومینیوم، سرب، روی، طلا، سنگ آهن و زغال کک‌شو برای فصل پایانی سال جاری، چهار فصل سال 2018 و همچنین برآوردها سالانه ای از قیمت این محصولات از سال 2019 تا 2022 ارائه شده است.
برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات

گزارش انتظارات قیمتی تحلیلگران موسوم به Apex محصولی از موسسه متال بولتن است که بر اساس دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های قیمتی ارائه شده از سوی تحلیلگران برجسته بازارهای کالایی در موسسات تحقیقاتی و مالی جهان تهیه میشود. پیش‌بینی‌های قیمتی ارائه شده از سوی تحلیلگران موسسات مذکور تا تاریخ چهاردهم اولین ماه از هر فصل سال باید به موسسه متال بولتن ارائه شود و پس از پایان هر فصل، این موسسه به اعتبارسنجی پیش‌بینی‌ها پرداخته و دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها را با توجه به داده‌های واقعی مشخص می کند. نتایج بدست آمده از این شیوه به عنوان معیاری برای رده بندی پیش‌بینی‌ها در فصل جدید مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین در ادامه میانگین ساده پیش‌بینی‌های اراده شده برای فصول آتی و سال‌های پیش رو برای کالاهای منتخب محاسبه شده و بیشترین و کمترین مقادیر پیش‌بینی‌ها نیز به صورت مجزا معرفی میشود. اما برای افزایش قابلیت اتکای این گزارش، میانگین موزونی از پیش پیش‌بینی‌ها منتشر میشودکه در محاسبه این میانگین، برآورد هر تحلیلگر با توجه به دقت تخمین در فصل پیشین وزن دهی شده است.

گزارش اخیر متال بولتن در فصل سوم سال 2017 میلادی تنظیم شده و پیش‌بینی‌های قیمتی از سوی تحلیلگران برجسته این موسسات در گزارش مورد استفاده قرار گرفته است:

Metal Bulletin Research، SP Angel، Société Générale، Standard Chartered، RBCCM، Capital Economics، Deutsche Bank، Bank Muscat، Natixis, INTL FCStone، CLSA، ABN Amro، Citi، Commerzbank, ، EIU، Investec، Jefferies، Australia Dept. Industry & Science، TD Securities، UBS، Morning Star

در ادامه این مطلب برآوردهای قیمت صورت گرفته برای هفت محصول نام برده به تفکیک ارائه می شود:

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات2

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات5

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات0

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات3

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات20

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات8

برآورد متال‌بولتن از آینده قیمت فلزات5