پایان رالی سه روزه فولاد در بازار شانگهای

19:59 - 1400/01/17
با وجود رشد قیمت فولاد در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای به تبع کاهش میزان موجودی انبار  این محصول در چین، رفته رفته روند شناسایی سود در بازار آغاز شد و همین امر نیز قیت‌ها را به محدوده منفی کشاند.
پایان رالی سه روزه فولاد در بازار شانگهای

صبح امروز بار دیگر روند روبه رشد قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای ادامه یافت و قیمت‌ها برای چهارمین روز متوالی صعود کرد. انتشار خبر کاهش 5 درصدی موجودی انبار میلگرد چین در ماه اکتبر دلایل رونق معاملات صبح بود. موسسه SteelHome امروز خبر داد که سطح موجودی انبار میلگرد در چین از ابتدا اکتبر تا بیستم این ماه با افتی حدود 5 درصد در سطح 4/15 میلیون تن قرار گرفته است.

تا اواخر جلسه معاملاتی صبح شاهد رشد بیش از 3 درصدی قیمت نورد گرم و میلگرد بودیم اما در نیم ساعت پایانی اوضاع دگرگون شد و فشار ناشی از شناسایی سود معاملات را به درصد‌های منفی کشاند. این روند در جلسه معاملاتی ظهر نیز ادامه یافت و در نهات این محصولات با افت قیمت به کار خود پایان دادند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با کاهشی 2 دلاری در سطح 611 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 4 رشد کرد و قیمت 557 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/64 است).