فشار ناشی از شناسایی سود معاملات را به محدوده منفی کشاند

افت فلزات پایه در لندن و شانگهای

19:59 - 1400/01/17
پس از رشد مناسب قیمت فلزات پایه در روز گذشته، این محصولات صبح چهارشنبه زیر فشار شدید ناشی از شناسایی سود قرار گرفتند و بیشتر محصولات معاملاتی در بازار لندن و شانگهای به محدوده منفی خزیدند. تداوم صعود شاخص دلار نیز عامل دیگری در ایجاد فشار بر بازار فلزات به حساب می آید.
افت فلزات پایه در لندن و شانگهای

روز سه شنبه شاهد رشد ملموس قیمت فلزات در معاملات لندن و شانگهای بودیم امری که سرمایه گذاران را در روز جاری به شناسایی سود ترغیب کرده و همین امر نیز جو منفی را در بازارها حاکم رقم زده است. در این میان با وجود انتشار گزارش افزایش واردات مس چین در ماه سپتامبر،  این محصول  بیش از سایر محصولات معاملاتی زیر فشار  قرار دارد. مس در هفته های اخیر به تبع تولات سمت عرضه به شدت مد نظر سرمایه گذاران بوده و نوسانات قیمتی شدیدتری را نسبت به سایر محصولات تجربه می کند.

همچنین روند رو به رشد شاخص دلار به تبع گزارش های بهتر از انتظار منتشر شده از اقتصاد ایالات متحده مانند گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی کماکان ادامه دارد و این امر نیز بازار فلزات را بیش از پیش زیر فشار قرار داه است. شاخص دلار تا این لحظه 0/18 درصد رشد کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی یک درصدی در سطح 6967 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/2 درصدی در سطح 2157 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/4 درصدی در سطح 2466 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با کاهشی به میزان 0/7 درصد در سطح 2152 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 1/1 درصد ارزان شد و سرب نیز کاهش قیمتی 1/6 درصدی مواجه را پشت سر گذاشت. در این میان روی 0/3 درصد افت کرد و تنها آلومینیوم با افزایش قیمتی 0/2 درصدی مواجه شد.