ورود طلا به محدوده منفی در بازار جهانی

19:57 - 1400/01/17
به تبع تزلزل دلار از شب گذشته در بازار جهانی، طلا نیز تغییر قیمت نسبتا ملموسی را پشت سرگذاشت به گونه‌ای که شب گذشته توانست بار دیگر به سطوح بالاتر از 1280 دلار بازگردد. این روند در صبح امروز نیز ادامه یافت اما در یک ساعت اخیر به تبع احیای شاخص دلار معاملات طلا بار دیگر زیر فشار قرار گرفت.
ورود طلا به محدوده منفی در بازار جهانی

شاخص دلار پس از رشد یک درصدی خود در کمتراز دو هفته اخیر از شب گذشته زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفت و این امر معاملات طلا را رونق مناسبی بخشید. صبح امروز نیز این روند ادامه یافت و قیمت طلا در بازار آتی کامکس تا سطح 1285 دلار پیشروی کرد.

در یک ساعت گذشته اما اوضاع کمی دگرکون شد و با بهبود معاملات دلار در بازا جهانی، طلا زیر فشار قرار گرفت. در حالی که شاخص دلار در ساعات اولیه معاملات امروز 0/25 درصد کاهش یافته بود، در برهه کنونی بخش عمده‌ای از این افت افت شده و شاخص دلار در حال ورود به محدوده مثبت است. همین امر نیز افزایش قیمت ابتدای روز معاملات آتی طلا را خنثی کرده و در بازار نقدی نیز معاملات را به محدوده منفی کشانده است. با این وجود کماکان معاملات متزلزلی در بازار دیده می شود و انتظار می رود تا مشخص شدن سمت و سوی معاملات دلار تا عصر امروز روند نوسان قیمت طلا ادامه یابد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1281 دلار تغییر قمت ملموسی را منعکس نمی کند.. در بازار نقدی قیمت با کاهشی بیش از دو دلار در سطح 1279/8 قرار گرفته است.