با بهبود چشم‌انداز رشد اقتصادی چین روی داد

رشد قیمت فولاد شانگهای در ظهر امروز

19:54 - 1400/01/17
در پی اظهار امیدواری رئیس کمیسون اصلاح و توسعه چین در زمینه عملکرد بهتر از انتظار اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی، قیمت محصولات فولادی در معاملات امروز بازار آتی شانگهای در مسیر رشد قرار گرفت.
رشد قیمت فولاد شانگهای در ظهر امروز

هی لیفنگ روز گذشته در حاشیه کنگره ملی حزب کمونیست اعلام کرد که با وجود تلاش‌های صورت گرفته در زمینه کاهش ظرفیت صنایع به منظور مقابله باآلودگی‌های زیست محیطی، اقتصاد این کشور در مسیر درستی قرار دارد. وی افزود که انتظار میرود هدفگذاری رشد اقتصادی 6/5 درصدی چین در سال 2017 میلادی به صورت کامل محقق شود و حتی احتمال دستیابی به نرخ رشد بالاتر نیز وجود دارد.

در مقابل این موضوع انتشار گزارش قیمت مسکن چین بر بازار محصولات فولادی تاثیر منفی گذاشت و از رشد بیش از پیش قیمت در معاملات این محصولات جلوگیری کرد. بر اساس اعلام اداره آمار ملی چین قیمت مسکن در این کشور در ماه سپتامبر رشد سالانه‌ای به میزان 6/3 درصد را تجربه کرده که این قم نشان دهنده آرام شدن روند رشد بازار مسکن چین در هفته گذشته به حساب می‌آید.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی 8 دلاری در سطح 608 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 3 رشد کرد و قیمت 558 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/63 است).