بهبود اوضاع فلزات پایه در آغاز هفته

19:53 - 1400/01/17
پس از افت بازار فلزات پایه در پایان هفته گذشته، صبح امروز بیشتر محصولات معاملاتی این بازار به لطف افزایش سطح خرید تکنیکال و کاهش شتاب رشد شاخص دلار وارد محدوده مثبت شدند. در این میان انتشار گزارش قیمت مسکن چین کمی برمعاملات صبح امروز تاثیر منفی گذاشت.
بهبود اوضاع فلزات پایه در آغاز هفته

پس از افت قیمت بسیاری از محصولات معاملاتی بازار فلزات پایه در پایان هفته، صبح امروز سطح خرید تکنیکال پس از اصلاح قیمت اخیر افزایش یافت و همین امر نیز حمایت نسبی را از معاملات پدید آورد.

همچنین شاخص دلار در معاملات صبح امروز پس از رشدی مختصر  به محدوده خنثی برگشت و همین امر نیز فشار وارد شده از منحیه رشد ارزش دلار را  در بازار فلزات از میان برد.

در این میان انتشار گزارش قیمت مسکن چین در ماه سپتامبر بر معاملات امروز تاثیر منفی گذاشت. بر اساس اعلام اداره آمار ملی چین قیمت مسکن در این کشور در ماه سپتامبر رشد سالانه ای به میزان 6/3 درصد را تجربه کرده است. نرخ رشد در ماه گذشته بیش از هشت درصد بود و آرام تر شدن این نرخ نشانه ای از فروکش کردن هیجان در بازار مسکن چین به حساب می آید. بدین ترتیب چشم انداز تقاضا برای فلزات از سوی بخش مسکن چین کمی تیره شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی جزئی در سطح 6977 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/3 درصدی در سطح 2146 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/5 درصدی در سطح 2481 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی ب همین میزان در سطح 3117 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم 0/2درصد گران شد و روی نیز افزایش قیمتی 0/2 درصدی مواجه را پشت سر گذاشت. در این میان سرب 0/1 درصد رشد کرد و تنها مس باکاهش قیمتی 0/15 درصدی مواجه شد.