رشد محدود قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

19:46 - 1400/01/17
سنگ‌آهن معاملات نسبتا کم نوسانی را در هفته اخیر تجربه کرد و با وجود احیای بازار فولادی چین، این محصول نتوانست با رشدی ملموس مواجه شود. چشم انداز کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن از سوی صنعت فولاد چین در فرآیند کاهش ظرفیت این صنعت در فصل سرد سال از دلایل عملکرد نسبتا ضعیف هفته های اخیر  بازار سنگ آهن به حساب می‌آید.
رشد محدود قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

با شروع معاملات این هفته به تبع رشد ملموس قیمت فولاد در بازارهای آتی و نقدی چین ، معاملات سنگ آهن کمی رونق گرفت و رشد مختصری را تجربه کرد. با این وجود کدر بودن چشم انداز تقاضا برای سنگ آهن از سوی بخش فولاد در فصل سرد سال، تحرک قیمت این محصول را بسیار محدود کرده است. این روند اما در روز  سه شنبه مختل شد و قیمت بار دیگر در مسیر نزولی قرار گرفت.

در روز چهارشنبه با آغاز کنگره ملی حزب کمونیست میزان فعالیت در بازار سنگ آهن بسیار پایین آمد و همین امر نیز منجر به نوسان اندک قیمت این محصول شد.

با سقوط قیمت محصولات فولادی در روز پنج شنبه در بازار چین به تبع شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران، معاملات سنگ آهن نیز زیر فشار شدیدی قرار گرفت و قیمت این محصول به زیر سطح 61 دلار سقوط کرد. ان روند اما با احیای بازار فولاد در روز جمعه خنثی شد و قیمت به سطوح قبلی بازگشت.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی به میزان 1/5 دلاربه 62/46 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 0/6 درصدی را در هفته اخیر تجربه کرد.