رشد هفتگی متانول در چین و جنوب‌شرق آسیا

19:46 - 1400/01/17
بازار وارداتی متانول آسیا معاملات محدودی را در این هفته تجربه کرد و با وجود رشد قیمت در بازار چین و جنوب شرق آسیا، این محصول در بازارهند و کره جنوبی ارزان شد. شروع کنگره ملی حزب کمونیست چین و همچنین تعطیلات بازارهای هند از دلایل کاهش حجم فعالیت‌ها در این هفته به حساب می‌آید.
رشد هفتگی متانول در چین و جنوب‌شرق آسیا

پلاتس: کنگره ملی حزب کمونیست از روز چارشنبه این هفته آغاز شد و تا رو دوشنبه آتی نیز ادامه خواهد یافت. همین امر نیز باعث شد تا معاملات کم حجمی در بازار محصولات پتروشیمی از جمله متانلول را در روزهای اخیر شاهد باشیم. با این وجود به علت جهش قیمت متانول در معاملات آتی بازار آتی ژنگژو در روز جمعه، قیمت در بازار وارداتی چین نیز در پایان هفته افزایش یافت. در بازار جنوب شرق آسیا نیز با تبعیت از چین با افزایش قیمت مواجه بودیم.
بازارهای هند نیز در برخی روزهای معاملاتی این هفته به علت تعطلات عید دیوالی در این کشور فعالیتی نداشتند و همین امر نیز منجر به کاهش ملموس تقاضا و افت قیمت متانول در بازار وارداتی این کشور شد.
بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 8 دلاری در این هفته در سطح 341 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی به میزان 3 دلار، قیمت 363 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 10 دلار پایین آمد و این محصول در سطح 350 معامله شد. در بازار هند متانول با کاهشی 6 دلاری به 310 دلار رسید.