افت قیمت طلا به تبع صعود شاخص دلار

19:38 - 1400/01/17
با افزایش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، طلا از صبح امروز به محدوده منفی خزید و افت تقاضای این محصول به عنوان دارایی امن نیز فشار بر معاملات را بیش از پیش افزایش داد.
افت قیمت طلا به تبع صعود شاخص دلار

با افزایش بازده اسناد خزنه ایالات متحده از شب گذشته، شاخص دلار در مسیر رشد قرار گرفته و در صبح امروز نیز این نماگر 0/2 درصد بالا رفته است. افزایش بازده اسناد حزانه و رشد ارزش دلار پس از آن اتفاق افتاد که شایعاتی در زمینه نظر مساعد رئیس جمهور ایالات متحده  برای معرفی جان تیلور به عنوان گزینه تصدی سیاست فدرال رزرو مطرح شد. تیلور دارای دیدگاه انقباظی شدیدتری نسبت به دیگر نام های مطرح برای تصدی این پست است.

در عین حال با فروکش کردن جدال های لفظی در زمینه بحران کره شمالی، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن پایین آمده است. همچنین سطح تقاضای فیزیکی از سوی هند در آستانه اعیاد مذهبی این کشور در روزهای اخیر چندان راضی کننده نیست و همین امر نیز منجر به تزلزل قیمت های نقدی شده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1292/4 دلار افت قیمتی 10 دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با کاهشی 5 دلاری در سطح 1290/5 قرار گرفته است.