افزایش ملموس قیمت فولاد شانگهای

19:35 - 1400/01/17
پس از افت قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی صبح امروز بازار آتی شانگهای، قیمت این محصولات در جلسه ظهر به لطف انتشار آمارهای اقتصادی امیدوارکننده چین با رشدی مناسب مواجه شد.
افزایش ملموس قیمت فولاد شانگهای

پس از رشد ملموس قیمت محصولات فولادی در پایان هفته گذشته، صبح امروز به تبع آغاز روند شناسایی سود از سوی سرمایه گذران قیمت میلگرد و نورد گرم افت نه چندان ملموسی را تجربه کرد.

این روند اما در جلسه معاملاتی ظهر مختل شد و با واکنش معامله گران به آمار بهتر از انتظار شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف کننده چین در ماه سپتامبر، قیمت ها در مسیر رشد قرار گرفتند. بر اساس اعلام اداره آمار ملی چین  شاخص قیمت مصرف کننده چین در ماه گذشته میلادی رشدی 1/6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و شاخص قیمت تولیدکننده نیز با رشدی 6/9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2016 مواجه شده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی 16 دلاری در سطح 631 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 9 رشد کرد و قیمت 574 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/58 است).