رشد هفتگی قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی

19:31 - 1400/01/17
در پی  افزایش سطح خرید فولادسازان و معامله‌گران ترکیه در بازار آهن قراضه، قیمت این محصول تا اوسط هفته در مسیر رشد قرار گرفت اما در ادامه با ایجاد تنش در روابط ترکیه و ایالات متحده، رکود نسبی بر معاملات حاکم شد.
رشد هفتگی قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی

در دو روز ابتدایی هفته مشتریان آهن قراضه در ترکیه پس از چند هفته سرانجام اقدام به خرید 9 محموله در بازار وارداتی کردند و همین امر نیز به رشد قیمت ها منجر شد. اما در ادامه با ایجاد تنش در روابط استانبول و واشنگتن بر سر بازداشت یکی از کارمندان ترک تباز کنسولگری آمریکا در ترکیه، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار سقوط کرد و همین امر نیز منجر به خروج مشتریان آهن قراضه در ترکیه از بازار شد.

قیمت آهن قراضه در دیگر مناطق نیز عمدتا روندی رو به رشد را در این هفته به تبعیت از بازار ترکیه پشت سرگذاشت اما به علت وفور عرضه در قیمت های پایین تر در بازار داخلی تایوان، قیمت این محصول در بازار وارداتی کمی کاهش یافت.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی 14 دلاری در این هفته به 304 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده 13 دلار بالا رفت و در سطح 313 دلار قرار گرفت.

در این میان قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی 6 دلاری به بیش از 318 دلار رسید.

در این میان قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان با افتی به میزان 2/5 دلار در سطح 280 معامله شد.