افت قیمت متانول در بازارهای وارداتی آسیا

19:28 - 1400/01/17
با وجود رشد هفتگی قیمت متانول در بازار داخلی چین، این محصول در بیشتر بازارهای وارداتی آسیا روندی رو به افول را تجربه کرد. ورود واحد تولید متانول Shandong با ظرفیت سالانه یک میلیون تن یکی از دلایل اصلی فشار بر قیمت‌ها در بازار وارداتی به حساب می‌آید و در عین حال محدودیت‌های زیست محیطی وضع شده بر صنایع پایین دستی در چین نیز بر افت قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.
افت قیمت متانول در بازارهای وارداتی آسیا

پلاتس: با از سرگیری فعالیت واحدهای اقتصادی پس از تعطیلات یک هفته‌ای در چین، تقاضا برای متانول در بازار داخلی این کشور روندی رو به افزایش را تجربه کرد و همین امر نیز منجر به رشد 25 یوانی قیمت این محصول در بازار وارداتی شد. متانول در بازار داخلی چین این هفته به قیمت 2735 یوان رسید.

در عین حال سایت تولید متانول Shandong Hualu Hengsheng با ظرفیت تولید سالانه‌ای برابر با یک میلیون تن پیش از تعطیلات ابتدای اکتبر به مدار تولید وارد شد و این امر در هفته پس از تعطیلات بر بازار وارداتی تاثیر منفی گذاشت. همچنین محدودیت‌های زیست محیطی مد نظر دولت چین برای فصل سرد سال نیز بسیاری از صنایع پایین دستی متانول در این کشور را متاثر کرده و همین امر نیز چشم انداز مبهی را پیش روی تقاضای این محصول قرار داده است.

در این میان شدیدترین افت قیمت در هفته اخیر در بازار هند روی داد. کاهش سطح خرید مشتریان هندی در آستانه تعطیلات هفته آینده این کشور از دلایل اصلی افت تقاضا برای متانول در بازار وارداتی به حساب می‌آید.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 4 دلاری در این هفته در سطح 333 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با کاهشی به میزان یک دلار، قیمت 260 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 7دلار بالا رفت و این محصول در سطح 260 معاملع شد. در بازار هند متانول با کاهشی 15 دلاری به 316 دلار رسید.