معاملات مبهم طلادر بازار جهانی

19:26 - 1400/01/17
با وجود افت ارزش دلار  و رشد قیمت طلا در معالمات نقدی به تبع این روند ، قیمت طلا  در معاملات آتی امروز به تبع عدم قعطیت موجود پیش روی سرمایه گذاران در آستانه انتشار صورتجلسه نشست اخیر کمیته بازار آزاد بانک مرکزی ایالات متحده کمی زیر  فشار قرار گرفته است.
معاملات مبهم طلادر بازار جهانی

امشب قرار است صورتجلسه نشست ماه سپتامبر کمیته بازار آزاد فدرال رزور منتشر شود  و به همین دلیل سرمایه گذاران معاملات محتاطانه را در پیش گرفته اند. بسیاری از معامله گران با دیدگاه صرفا تکنیکال در حال بستن موقعیت های معاملاتی خود هستند تا در زمان انتشار این گزارش از ریسک ناشی از احتمال رشد دلار در امان باشند و همین امر نیز معاملات این محصول را زیر فشار قرار داده است.

سرمایه گذاران در صورتجلسه اخیر به دنبال سرنخ هایی از عزم بانک مرکزی برای تغیر در نرخ بهره و کاهش حجم دارایی ها در ترازنامه فدرال ررزو از طریق برنامه احتمالی این نهاد برای فروش اوراق هستند تا بدین وسیله سمت و سوی معاملات خود را مشخص کنند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1291/6 دلار افت قیمتی بیش از دو دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با رشدی در حدود یک دلار در سطح 1289 قرار گرفته است.