افت قیمت فولاد پس از رشد ابتدای روز

19:26 - 1400/01/17
با وجود رشد قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی صبح امروز بازار شانگهای به تبع افزایش سختگیری های دولت چین در زمینه صنایع آلاینده، این محصولات در ظهر چهارشنبه به تبع شناسایی سود به محدوده منفی خزیدند و قیمت ها از سطوح روز گذشته پایین تر آمد.
افت قیمت فولاد پس از رشد ابتدای روز

خبرهای مرتبط با افزایش سختگیری دولت چین در زمینه محدودیت های صنایع آلاینده این کشور بار دیگر توانست از قیمت فولاد حمایت نسبی را پدید آورد. براساس اخبار موجود سختگیری‌ها در زمینه تولید واحدهای فولادسازی به ویژه در شمال چین به شدت افزایش یافته و برای مثال در شهر ووآن در استان هبی فرآیند تعطیلی واحدهای کوره بلند را پیش از موعد رسمی آغاز کرده است.

این روند اما چنان پایدار نمایند  و در جلسه معاملاتی ظهر امروز روند شناسایی سود بر معاملات فشار وارد کرد و قیمت ها را به سطوحی پایین تر از قیمت های روز معاملاتی گذشته فرستاد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی 13 دلاری در سطح 584 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 11دلار افت کرد و قیمت 535 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/58 است).