افت دلار به تبع جنجال جدید ترامپ

19:25 - 1400/01/17
با شروع معاملات در بازار ارز جهانی شاخص دلار نوسان اندکی را تجربه می کند. احتیاط سرمایه گذاران در آستانه انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا در معاملات امروز مشهود است و در عین حال نگرانی فعالان بازار در زمینه بروز مشکلاتی در تصویب طرح کاهش مالیات ها پس از درگیری ترامپ با یکی از اعضای ارشد سنا نیز فضا را کمی تیره کرده است.
افت دلار به تبع جنجال جدید ترامپ

امشب قرار است صورتجلسه آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو منتشر شود و سرمایه گذاران پیش از انتشار این گزارش احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده اند. چارتیست ها نیز در حال بستن موقعیت های معاملاتی خود هستند تا از هرگونه تاثیرات پیش بینی نشده نتایج این صورتجلسه در امان بمانند.

در عین حال پس از انتقادات صریح سناتور مطرح جمهوری خواه باک کورکر از عملکرد رئیس جمهور ایالات متحده به ویژه در سیاست خارجی، ترامپ در حساب شخصی توییتر خود به موضع گیری تند در برابر این سناتور پرداخت. با توجه نفوذ قابل ملاحظه کورکر در میان جمهوری خواهان، جدال اخیر نگرانی هایی را در زمینه پیشبرد تصویب طرح کاهش مالیات ها در میان سرمایه گذاران ایجاد کرده و همین امر نیز فشار نسبی را بر دلار وارد کرده است.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی 0/1 درصدی در سطح 93/18 واحد قرار گرفته است.