رشد مس با وجود اصلاح سایر فلزات

19:22 - 1400/01/17
با وجود افت ارزش دلار در روز سه‌شنبه، بیشتر محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه به محدوده منفی خزیده‌اند و در این میان تنها مس توانسته در مسیر رشد قرار گیرد که البته از قدرت معاملات این محصول نسبت به ابتدای روز کاسته شده است. به عقیده فعالان بازار قیمت‌ها پس از رشد هفته پیشین در مسیر اصلاح موقتی قرار گرفته‌اند.
رشد مس با وجود اصلاح سایر فلزات

با اینکه شاخص دلار در معاملات امروز نیز تضعیف شده است، اصلاح قیمت سرب و روی پس از رشد مناسب هفته‌های اخیر کماکان ادامه دارد و این محصولات در معاملات لندن و شانگهای در محدوده منفی معامله می‌شوند.

همچنین پس از رشد نسبتا ملموس قیمت آلومینیوم در معاملات روز گذشته بازار لندن، این محصول زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفته و در این میان تنها مس در محدوده مثبت معامله میشود که این امر نیز ناشی از تحولات سمت عرضه از جمله زلزله هفته گذشته شیلی و همچنین انتشار اخبار ضد و نقیضی در زمینه محدودیت‌های مد نظر چین برای واردات قراضه این محصول در سال‌های پیش رو است.

در عین حال تاثیر بازگشت معامله گران چینی به بازارها نیز موقتی بود و این موضوع در روز جاری نتوانست از قیمت فلزات حمایت کند. بسیاری از مشتریان چینی پیش از آغاز اکتبر اقدام به تجدید موجودی انبار خود کردند تا با خیال آسوده به استقبال کنگره ملی حزب کمونیست بروند. بسیاری از معامله گران نیز ترجیح می‌دهند تا زمان مشخص شدن تصمیمات جدید حزب کمونیست کمی از بازارها دوری کنند و ریسک معاملات خود را پایین بیاورند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/5 درصدی در سطح 6705 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/2 درصدی در سطح 2165 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/7 در سطح 2498 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با کاهش 0/7 درصدی در سطح 3235 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس و آلومینیوم به میزان مختصری رشد کردند .  سرب به میزان 1/2 درصد ارزان شد و در این میان روی کاهش قیمتی 0/8 درصدی را تجربه کرد.