افت قیمت نفت برای دومین جلسه متوالی

19:09 - 1400/01/17
در پی افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در زمینه سرعت پایین روند کاهش مازاد عرضه موجود در بازار نفت، قیمت این محصول برای دومین روز متوالی سیری نزولی را پشت سرگذاشت.
افت قیمت نفت برای دومین جلسه متوالی

روز گذشته وزارت نفت عراق از افزایش مختصر صاردات به تبع رشد تولید در میادین جنوبی این کشور خبر داد و همین امر نیز نگرانی‌هایی را در زمینه تاثیرگذاری برنامه کاهش تولید اوپک در میان فعالان بازار انرژی برانگیخت و به تزلزل قیمت‌ها مجر شد. در این میان اعلا حالت فورس ماژور در میدان نفتی شراره از سوی شرکت ملی نفت لیبی کمی از جو منفی حاکم بر بازار کاست.

به تبع عملکرد مناسب قیمت نفت خام در ماه سپتامبر، قیمت این محصول با افزایشی 20 درصدی در فصل سوم سال جاری میلادی مواجه شد که این بهترین عملکرد فصلی بازار نفت در فصل مذکور از سال 2004 تاکنون به حساب می‌آید. این روند اما از ابتدای اکتبر مختل شده و قیمت نفت برنت نسبت به اوج قیمت هفته گذشته هم اکنون شش درصد پایین‌تر آمده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با افتی 0/4 درصدی به 55/89 دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه اکتبر 0/24 درصد ارزان شده و در سطح 50/46 دلار قرار گرفته است.