افت فلزات پایه در سایه دلار

19:08 - 1400/01/17
با آغاز معاملات فلزات پایه در روز سه شنبه جو رو به افولی بر بازار  حاکم شد و بیشتر محصول‌های معاملاتی این بازار به محدوده منفی قیمت خزیدند. رشد ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در کنار فشار ناشی از شناسایی سود از دلایل تزلزل معاملات به حساب می‌آید.
افت فلزات پایه در سایه دلار

پس از رشد ملموس شاخص دلار از اواخر هفته پیشین، این نماگر شب گذشته نیز توانست به لطف انتشار آمار بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده در مسیر رشد قرار گیرد و امروز نیز با ادامه این روند صعودی به 93.85 واحد برسد. رشد ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان تقاضا برای فلزات را از سوی مشتریان استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری پایین آورد و به تزلزل قیمت این محصولات در صبح روز سه‌شنبه منجر شد.

همچنین پس از رشد قیمت مناسب برخی از محصول‌ها به ویژه فلز روی در جلسات معاملاتی پیشین، امروز شاهد آغاز فرآیند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران هستیم، موضوعی که در افت قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افت 0.4 درصدی در سطح 6467 دلار به ازای هر تن قرار گرفت. آلومینیوم بدون تغییری ملموس در سطح 2110 دلار به ازای هر تن معامله می‌شود. سرب با افت 0.3 درصدی در سطح 2520 دلار به ازای هر تن قرار گرفت و در این میان قیمت فلز روی با کاهش 0.6 درصدی در سطح 3224 دلار به ازای هر تن گزارش می‌شود.