در پی رشد ملموس شاخص دلار روی داد.

تزلزل طلا در یک ساعت اخیر

19:02 - 1400/01/17
پس از رشد ملموس قیمت طلا از شب گذشته تا صبح امروز به تبع افزایش تنش‌های ژئوپولیتیکی در شبه جزیره کره، این محصول در یک ساعت اخیر به تبع رشد شاخص دلار وارد محدوده منفی شده است.
تزلزل طلا در یک ساعت اخیر

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر شخصی خود رهبر کره شمالی را تلویحا به سرنگونی تهدید کرد، وزیر خارجه کره شمالی این اقدام را اعلام جنگ دانشت و اظهار داشت که کره شمالی حق حمله به جنگنده‌های آمریکایی را که در نزدیکی شبه جزیره کره به پرواز درآیند برای خود محفوط می‌داند.

در پی این امر قیمت طلا از شب گذشته رشد مناسبی را تجربه کرد و توانست در صبح امروز از مرز 1315 دلار عبور کند. این روند ما در یک ساعت اخیر به تبع رشد شاحص دلار مختل شد. افت ملموس یورو به تبع نتایج انتحابات آلمان و همچنین اظها نظر رئیس بانک مرکزی اروپا در زمینه احتمال ادامه برنامه‌های تحریک اقتصادی شاخص دلار را در مسیر رشد قرار داد امری که به تزلزل معاملات طلا منجر شد. شاخص دلار در برهه کنونی 0/2 درصد رشد کرده است

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1309/4 دلار افت قیمتی بیش از دو دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با کاهشی به میزان پنج دلار در سطح 1305/7 قرار گرفته است.