شوک جدید کره شمالی به بازار ارز

19:02 - 1400/01/17
با شروع مجدد درگیری‌های لفظی میان طرفین نزاع شبه جزیره کره بار دیگر ین به عنوان دارایی امن مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و در این میان یورو به باز هم به سیر نزولی خود به تبع نتایج انتخابات آلمان ادامه داد.
شوک جدید کره شمالی به بازار ارز

روز گذشته وزیر امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که اظهارات جدید رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود مبنی بر اینکه رهبر کره شمالی زمان زیادی در قدرت باقی نخواهد ماند به عنوان اعلام جنگ از سوی کره شمالی تلقی شده و همین امر به پیونگ یانگ اجازه انجام اقدامات متقابل را می دهد. ترامپ اخیرا در حساب توییتری خود تلویحا گفت که رهبر کره شمالی مدت زیادی در قدرت باقی نخواهد ماند. ری یونگ هو همچنین اظهار کرد که پیونگ یانگ حق حمله به جنگنده‌هایی آمریکایی که در نزدیکی شبه جزیره کره به پرواز درآیند را برای خود محفوظ میداند.

 به تبع این امر با دیگر ین ژاپن روندی صعودی را از شب گذشته در برابر دلار و یور وتجربه کرد. همچنین فرانک سوییس نیز در روز جاری موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

همچنین کماکان یورو زیر فشار ناشی از نتایج انتخابات پارلمان آلمان قرار دارد. پیروزی شکننده حزب حاکم در این انتخابات و لزوم تشکیل دولت ائتلافی چشم انداز ثبات سیاسی آلمان را کدر کرد و همین امر نیز بر معاملات یورو سایه افکند.

همچنین یورو به سخنان رئیس بانک مرکزی اروپا نیز واکنش منفی نشان داد. ماریو دراگی شب گذشته اعلام کرد که نوسانات ملموسی یورو به عنوان عاملی در ایجاد عدم قطعیت اقتصادی به حساب می‌آید و به همین دلیل کماکان به نظارت بانک مرکزی بر روند حاکم بر یورو و اقدامات حمایتی این نهاد نیاز است.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی مختصر در سطح 92/6 واحد قرار گرفته است.