رونق به معاملات فلزات‌پایه بازگشت

"روی"پیشتاز معاملات لندن و شانگهای

پس از روند مبهم روز گذشته، معاملات فلزات پایه در روز سه‎شنبه با رونق بیشتری پیگیری می شود. رشد تقاضا از سوی چینی ها برای فلزات در آستانه تعطیلات ملی این کشور و کاهش سطح ذخایر در بازارهای لندن و شانگهای از دلایل اصلی حمایت از قیمت ها به حساب می آید. در این میان روی از روز گذشته به پیشتاز معاملات تبدیل شده است.

روز گذشته روی توانست رشد قیمتی بیش از دو درصد را در معاملات بازار لندن تجربه کند و به تبع این امر نیز صبح امروز شاهد جهش قیمت این محصول در معاملات شانگهای بودیم. افت ملموس سطح ذخایر روی از جمله دلایل حمایت از قیمت این محصول به حساب می آید. باز بودن پنجربه آربیتراژی میان لندن و شانگهای نیز عامل دیگری در حمایت از قیمت است.

در عین حال در آستانه تعطیلات ملی چین که از ابتدای اکتبر آغاز خواهد شد، مصرف کنندگان چینی فلزات در حال افزایش خرید خود به منظور تجدید موجودی انبار هستند تا بدین ترتیب پس از تعطیلات به راحتی فعالیت خود را از سرگیرند و همچنین خود را نسبت به ریسک ناشی از دور بودن یک هفته ای از بازارها مصئن سازند.

در این میان پس از جهش اخیر قیمت سرب، بازار آتی شانگهای از اعمال عوارض معاملاتی به میزان 0/02 حجم هر معامله در معاملات روزانه این محصول از 26 سپتامبر یعنی روز جاری خبر داده همین امر ضرب معاملات سرب را کمی گرفته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/7 در سطح 6509 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/2 درصدی در سطح 2155 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/24 در سطح 2489 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی 0/7 درصدی در سطح 3125 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 1/2 درصد رشد کرد و روی نیز افزایش قیمت 2/8 درصدی را به ثبت رساند.  سرب به میزان 0/4 درصد گران  شد و در این میان آلومینیوم رشد قیمتی 0/3 درصدی را تجربه کرد.

 

 

Submitted by admin on