در پی رشد تولید فولاد خام چین اتفاق افتاد

تزلزل فولاد شانگهای در صبح امروز

19:01 - 1400/01/17
با وجود افت قیمت محصولات فولادی در صبح امروز، این محصولات در جلسه معاملاتی ظهر بازار آتی شانگهای توانستند کمی از زیر فشار خارج شوند. رشد تولید فولاد خام چین در سپتامبر از جمله دلایل ایجاد فشار بر معاملات صبح امروز به حساب می آید
تزلزل فولاد شانگهای در صبح امروز

صبح امروز اتحادیه آهن  وفولاد چین از رشد یک درصدی تولید فولاد خام این کشور در 10 روز ابتدایی ماه جاری میلادی خبر داد. بدین ترتیب سطح تولید اعضای این اتحادیه به 1/86 میلیون تن در روز رسیده است. انتشار این خبر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای را زیر فشار قرار داد و قیمت این محصولات بیش از پیش پایین آمد.

در این میان با افزایش سطح خرید در ظهر امروز پس از افت قیمت ملموس جلسات معاملاتی اخیر ، قیمت‌ها توانستند کمی از افت ابتدای روز را جبران کنند.

از دیگر دلایل تزلزل قیمت ها در صبح دوشنبه مربوط به اطلاعیه منتشر شده از سوی مقامات استان شانگهای در زمینه کاهش تولید صنایع بود. در این اطلاعیه ضمن اعلام محدودیت های جدید بر سر راه صنایع برای کاهش سطح آلودگی هوا تاکید شده که این محدودیت ها به سرعت باید اجرایی شود. اعلام این خبر چشم انداز تقاضا باری محصولات فولادی را به ویژه از سوی پروژه های عمرانی تیره کرد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم ترن قرار داد با افزایشی مختصر دلاری در سطح 580 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه  2 دلار کرد و قیمت 547 دلار را تجربه کرد. است. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/6 است)