بازار ارز زیر سایه انتخابات آلمان و نیوزلند

19:00 - 1400/01/17
نتایج انتخابات پارلمانی در آلمان و نیوزلند تاثیر ملموسی در آغاز هفته بر معاملات بازار ارز جهانی داشت و عدم قطعیت ناشی از این دو انتحابات یورو و دلار نیوزلند را در زیر فشار شدیدی قرار داد.
بازار ارز زیر سایه انتخابات آلمان و نیوزلند

 پس از مشخص شدن نتایج اولیه  انتحابات پارلمانی آلمان مشخص شد با وجود پیروزی حزب حاکم به رهبری مرکل ، این حزب موفق به کسب اکثریت آرا نشد و به همین دلیل مجبور به ائتلاف با سایر احزاب برای تشکیل دولت خواهد بود. در این میان حزب سوسیال دموکرات نیز پس از کسب 20 درصد آرا اعلام کرد که با حزب حاکم ائتلاف نخواهد کرد و در مقام اپوزوسیون دولت ایفای نقش می کند. بدین ترتیب یورو در معاملات امروز زیر فشار شدید قرار گرفت و در افتی 0/2 درصدی را در برابر دلار آمریکا تجربه کرد.

همچنین عدم قطعیت در فضای سیاسی نیوزلند نیز از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمان این کشور سایه افکند. در این انتخابات نیز هیچ جزبی نتوانست رای اکثریت را به دست آورد. این نتایج به تزلل دلار نیوزلند در باربر ارزهای مطرح جهان منجر شد.

در این میان پس از افت ارزش پوند انگلیس در روز جمعه به تبع کاهش رتبه اعتباری بریتانیا از سوی موسسه رتبه بندی مودی، این ارز بار دیگر در صبح امروز به مدار صعود بازگشته است.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با رشدی مختصر در سطح 92/21 واحد قرار گرفته است.