سقوط 7درصدی قیمت متانول در یک هفته

18:57 - 1400/01/17
در پی تضعیف قیمت متانول در بازار داخلی و آتی چین، این محصول در بازارهای وارداتی آسیا روندی رو به افول را در هفته اخیر تجربه کرد و نزدیک به هفت درصد ارزان شد. افت تقاضا در بازار داخلی چین اصلی‌ترین دلیل تزلزل قیمت متانول در دو هفته‌ اخیر به حساب می‌آید.
سقوط 7درصدی قیمت متانول در یک هفته

پلاتس: قیمت متانول در پر حجم‌ترین قرارداد بازار آتی ژنگژو این هفته 118 یوان پایین آمد و در سطح 2687 دلار قرار گرفت. قیمت در بازار نقدی این کشور نیز با افتی صد یوانی به 2690 دلار رسید که این رقم برابر با 321 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. فعالان بازار افت تقاضا در داخل چین را اصلی‌ترین دلیل تزلزل قیمت عنوان میکنند. پیش‌تر دنیای بورس در گزارشی به احتمال تضعیف قیمت متانول در آستانه تعطیلات ملی چین در اویل اکتبر و همچنین برگزاری نوزدهمین همایش ملی حزب کمونیست این کشور اشاره کرده بود.

از اخبار مهم این هفته نیز میتوان به احتمال بازگشت سایت 850 هزار تنی متانول شرکت Brunei Methanol به مدار تولید تا پایان ماه امتبر اشاره کرد. این سایت به علت فرآیند تعمیر و نگهداری در هفته گذشته تعطیل شد..

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با افت 25 دلاری در این هفته در سطح 335 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با کاهشی به میزان 14 دلار، قیمت 355 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 5 دلار پایین آمد و این محصول در سطح 355 دلار معامله شد. در بازار هند نیز متانول با کاهشی 21 دلاری به 329 دلار رسید.