با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره روی داد

تداوم سقوط قیمت فلزات‌پایه

18:56 - 1400/01/17
پس از افت ملموس قیمت فلزات پایه در روز گذشته، این محصولات در صبح جمعه نیز به روند رو به افول خود ادامه دادند و قیمت ها برخی از محصولات از سطوح حمایتی هفته های اخیر پایین‌تر آمد. پس از سقوط قیمت ها در روز پنج شنبه به تبع افزایش شاخص دلار، امروز نیز با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره سرمایه ها به سوی دارایی های امن حرکت کرد و همین امر نیز به تزلزل بیش از پیش بازار فلزات منجر شد.
تداوم سقوط قیمت فلزات‌پایه

پس از اتمام نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا سرمایه گذاران به بیانیه این نهاد واکنش مثبت نشان دادند و همین امر نیز منجر به صعود ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان شد. لحن این بیانیه احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در ماه دسامبر را تقویت کرد. به تبع این امر روز گذشته قیمت فلزات افت ملموسی را تجربه کرد. با سقوط قیمت ها به پایین تر از برخی سطوح حمایتی نیز فشار فروش افزایش یافت و همین امر نیز به افت قیمت هادر روز جاری دامن زد.

در عین حال با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره بار دیگر جریان سرمایه به سوی دارایی های امن حرکت کرد. خروج سرمایه ها از بازار فلزات پایه در کاهش بیش از پیش قیمت فلزات تاثیر شایانی داشت. پس از اعلام تحریم های جدید از سوی رئیس جمهور آمریکا بر ضد افرادی که به تامین کالا، خدمات یا تکنولوژی برای کره شمالی مبادرت ورزند، کره شمالی نیز موضع گیری تندی را نسبت به ایالات متحده از خود نشان داد و همین امر نیز بازارها را ملتهب کرد. صبح امروز رهبر کره شمالی اعلام کرد بالاترین سطح اقدامات متقابل در تاریخ را در برابر آمریکا لحاط خواهد کرد و وزیر خارجه این کشور نیز از احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی دیگر خبر داد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/7 درصدی به 6405 دلار رسید وآلومینیوم نیز یک درصد ارزان شد و در سطح 2127 دلار قرار گرفت. روی با کاهش قیمتی 0/5 درصدی به 3027 دلار رسید و سرب نیز 1/77 درصد ارزان شد و در سطح 2419 دلار قرار گرفت.