افت مختصر قیمت فولاد شانگهای

18:55 - 1400/01/17
محصولات فولادی در بازار شانگهای امروز نیز معاملات آرامی را تجربه می کنند و افت قیمت مختصری در پرحجم ترین قراردادهای این بازار رقم خورده است. احتمال کاهش تقاضا برای فولاد در فصل سرد سال و همچنین روند شناسایی سود کماکان در حال ایجاد فشار بر قیمت هاست.
افت مختصر قیمت فولاد شانگهای

اعلام برنامه تعطیلی پروژه های عمرانی در چین از سوی این کشور در فصل سرد سال  چشم انداز تقاضا برای فولاد را کاهش داده و همین امر نیز قیمت ها را متاثر کرده است.

همچنین کماکان شاهد فشار ناشی از فرآیند شناسایی سود بر معاملات پس از رشد قیمت ماه های اخیر هستیم امری که رمقی برای افزایش قیمت بیشتر این محصولات به جا نگذاشته است.

در عین حال قیمت نهاده های تولید فولاد در  بازارهای نقدی افت ملموسی را در روزهای اخیر تجربه کرده اند. شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد متال بولتن در روز گذشته نزدیک به سه دلار پایین آمد و به 68/8 دلار رسید. در معاملات آتی بازار کالایی دالیان نیز قیمت بیش از دو درصد پایین آمد. زغال کک شو نیز روند نزولی قیمت ها در روز گذشته سپری کرده است.

افت قیمت این نهاده ها  ناشی از کدر شدن چشم انداز تقاضا برای محصولات فولادی در ماه های پیش رو و احتمال افت مصرف سنگ آهن و زغال کک شو از سوی این صنعت بوده است. اما از سوی دیگر افت قیمت این محصولات نیز مسلما هزینه تولید فولاد را پایین خواهد آورد و در صورت عدم وجود تقاضای پرکشش در بازار فولاد، مشتریان از پذیرش قیمت های کنونی امتناع می کنند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم ترن قرار داد با افزایشی 1/5 دلاری در سطح 613 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه  کمی افت کرد و قیمت 576 دلار را تجربه کرد. است. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/56 است)