رونق معاملات فلزات پایه ادامه دارد

سرب یکه‌تاز معاملات چهارشنبه

18:54 - 1400/01/17
معاملات فلزات پایه امروز نیز در محدوده مثبت قیمتی پیگیری می شود. تداوم افت شاخص دلار از دلایل حمایت کننده از معاملات امروز به حساب می آید. در این میان سرب به تبع محدودیت های سمت عرضه بیشترین رشد قیمت را به نام خود ثبت کرده است.
سرب یکه‌تاز معاملات چهارشنبه

نشست دو روزه بانک مرکزی ایالات متحده امشب پایان می یابد و در آستانه اتمام این نشست کماکان فضای محتاطانه ای بر معاملات حاکم است. ریسک گریزی معامله گران به ویژه چارتیست ها منجر به تضعیف نسبی دلار در صبح امروز شده و همین امر نیز تقاضا برای فلزات پایه را از سوی خریدران استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری بالا برده است.

در این میان ادامه بازرسی های زیست محیطی صنعت سرب چین نگرانی های شدیدی را در زمینه احتمال ایجاد کمبود عرضه در بازار پدید آورده است. در حال حاضر بسیاری از معادن تولید سرب چین در پی این بازرسی ها مجبور به توقف فعالیت و انجام فرآیند تعمیر و نگهداری شده اند.

همچنین آلومینیوم نیز کماکان روند صعودی خود را ادام می دهد که علت این امر نیز احتمال کاهش ملموس عرضه در زمستان به تبع محدودیت های زیست محیطی مد نظر دولت چین است.

 در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/3 درصدی در سطح 6554 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/2 درصدی در سطح 2132 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/7 درصدی در سطح 2441 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افتی 0/3 درصدی در سطح 3100 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان مختصری رشد کرد و روی نیز وضعیت مشابهی را پشت سرگذاشت.  سرب به میزان سه درصد گران شده شد و آلومینیوم رشد قیمتی یک درصدی را تجربه کرد.