بهبود معاملات طلا در بازار جهانی

18:52 - 1400/01/17
پس از افت نسبتا ملموس قیمت طلا در شب گذشته،  این محصول در معاملات روز جاری توانست به محدوده مثبت بازگردد. افت شاخص دلار از دلایل حمایت از قیمت در روز سه شنبه به حساب می‌آید.
بهبود معاملات طلا در بازار جهانی

در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزور، فضای محتاطانه‌ای بر معاملات بازارهای مختلف از جمله بازار ارز سایه افکنده و بستن موقعیت‌های معاملاتی از سوی سرمایه گاران ریسک گریز منجر به تضعیف نسبی دلار در معاملات امروز شده و شاخص دلار تا این لحظه با افتی 0/26 درصدی در سطح 91/81 واجد قرار گرفته است.

در عین حال امروز قرار است رئیس جمهور آمریکا در اجلاس عمومی سازمان ملل سخنگرانی کند. با توجه به موضع‌گیری‌های جنجالی ترامپ در ماه‌های گذشته، بخشی از سرمایه‌گذاران از احتمال افزایش‌های نسبی تنش‌های دیپلماتیک به ویژه در موضوع کره شمالی و ایران به تبع سخنان امروز وی سخن به میان می‌آورند و به همین دلیل نیز بخش از جریان نقدینگی را به سوی دارایی‌های امن مانند فلزات قیمتی سوق داده‌اند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1311/7 دلار افت قیمتی یک دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با افزایشی مختصر در سطح 1307/6 قرار گرفته است.