با تضعیف چشم‌انداز تقاضا روی داد

فولاد شانگهای در سراشیبی سقوط

18:49 - 1400/01/17
روند اصلاح قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای در شروع معاملات این هفته نیز ادامه یافت و محصولات فولادی با افت قیمت نسبتا ملموسی مواجه شدند. احتمال تضعیف تقاضا به تبع محدودیت های زیست محیطی مد نظر دولت چین در افت قیمت‌ها نقش شایانی داشته است.
فولاد شانگهای در سراشیبی سقوط

در حالی که قیمت محصولات فولادی در ماه‌های اخیر به تبع برنامه دولت چین برای کاهش ظرفیت تولید فولاد در فصل سرد سال جهش قیمت ملموسی را تجربه کرده بود، حال سختگیری‌های زیست محیطی چشم اندار تقاضا برای این محصولات را نیز کدر کرده است.

در پایان هفته دولت چین اعلام کرد که در فصل سرد امسال پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه‌های ساختمانی و راه‌سازی عمومی در شهرهای بزرگبه منظور مقابله با معضل آلودگی هوا به حالت تعطیل در خواهند آمد.  این محدودیت از پانزدهم نوامبر سال جاری تا نیمه مارس سال 2018 میلادی ادامه خواهد یافت.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با افتی بیش از 11 دلار به 611 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه 8/8 دلار ارزان شد و قیمت 575 دلار را تجربه کرد. است. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/53 است)