شروع مثبت فلزات‌پایه

18:48 - 1400/01/17
با آغاز معاملات فلزات پایه در هفته جاری قیمت این محصولات در مسیر رشد قرار گرفته است. خریدهای تکنیکال سرمایه گزاران در کنار انتشار آمار قیمت مسکن چین از جمله عوامل تاثیرگذار بر معاملات صبح امروز به حساب می آید.
شروع مثبت فلزات‌پایه

پس از افت شدید قیمت فلزات در بسیاری از جلسات معاملاتی هفته گذشته و اصلاح بخشی از رشد پیشین قیمت ها، از روز جمعه خرید با دیدگاه تکنیکال در بازار افزایش یافته و با تداوم این روند در روز جاری، حمایت مناسبی از قیمت ها به عمل آمده است.

در عین حال صبح امروز آمار مربط به قیمت مسکن در چین منتشر شد. بر اساس این آمار قیمت مسکن در ماه آگوست افزایشی 8/3 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته منعکس می کند. با وجو آرام تر شدن روند رشد قیمت مسکن در ماه گذشته، بالاتر بودن این نرخ رشد از هشت درصد با وجود اقدامات کنترلی دولت چین در سال جاری، منجر به امیدواری سرمایه گذاران به تداوم تقاضای قوی برای فلزات از سوی این بخش در ماه های باقی مانده از سال شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/9 درصدی در سطح 6552 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/5 درصدی در سطح 2097 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 1/1 درصدی در سطح 2392 دلار قرار گرفته و قیمت روی با رشدی یک درصدی در سطح 3067 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 0/3 درصد رشد کرد و روی افزایش قیمتی 1/2 درصدی پشت سرگذاشت.  سرب به میزان دو درصد گران شده شد و آلومینیوم افت قیمتی 0/6 درصدی را تجربه کرد.