بوتادین در سقف قیمت 5ماهه

18:45 - 1400/01/17
در پی وجود تقاضای قوی و کمبود عرضه بوتادین در بازارهای آسیایی، این محصول به روند رشد قیمت خود در هفته اخیر ادامه داد و به بالاترین سطح در بیش از پنج ماه اخیر رسید.
بوتادین در سقف قیمت 5ماهه

پلاتس: حجم محموله های ماه اکتبر بوتادین در بازارهای آسیایی بسیار محدود شده چرا که بیشتر تولیدکنندگان حجم اصلی محصول خود را در هفته های گذشته به فروش رسانده اند.

خروج واحد پالایش گاز شرکت Formosa تایوان از مدار تولید در میانه آگوست یکی از دلایل اصلی کاهش عرضه بوتادین به بازارهای آسیایی در هفته های اخیر به حساب می آید. این سایت تولیدی که به علت فرآیند تعمیر و نگهداری تعطیل شده ، در 29 سپتامبر قرار است به مدار تولید بازگردد.

همچنین به علت وجود تقاضای مناسب، شرکت سینوپک در این هفته قیمت فروش بوتادین در شرق چین را با افزایشی بیش از چهار درصد در سطح 12200 یوان درب کارخانه  اعلام کرد که این رقم برابر با 1566 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. بدین ترتیب قیمت هر تن بوتادین برای تحویل به مشتری به بیش از 1700 دلار می رسد. به تبع این امر تقاضا برای بوتادین از سوی چینی ها در بازر وارداتی جهش ملموسی را در این هفته تجربه کرد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین با رشدی 80 دلاری به 1600 دلار رسید. این محصول در قرارداد فوب کره جنوبی نیز به همین میزان گران شد و در سطح 1550 دلار قرار گرفت. قیمتهای مذکور از 26 ماه مارس تاکنون در بازار بوتادین تجربه بود.

ذکر این نکته ضروری است که بوتادین به عنوان ماده اصلی تولید کائوچوی مصنوعی به حساب می آید و رشد قیمت این محصول بهای تمام شده در صنعت تولید تایر خودرو را به شدت تحریک می کند.