کاهش فشار بر معاملات فلزات پایه

18:43 - 1400/01/17
پس از افت ملموس قیمت فلزات پایه در روز گذشته، امروز کمی از فشار بر معاملات این محصولات کاسته شد. افزایش خریدهای تکنیکال پس از تداوم اصلاح قیمت در جلسه معاملاتی قبل و همچنین افت ارزش دلار از دلایل این روند به حساب می آیند.
کاهش فشار بر معاملات فلزات پایه

روند اصلاح قیمت فلزات پایه در روز گذشته به تبع صعود ملموس شاخص دلار  شدت گرفت.تلاش های رئیس جمهور ایالات متحده در بهبود روابط با سران دموکرات کنگره به منظور پیشبرد تصویب برنامه کاهش مالیات ها از جمله دلایل رشد ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان بود.

در عین حال رشد ملموس موجودی انبار برخی از محصولات معاملاتی بازار لندن به ویژه  مس نیز در سقوط قیمت ها نقش شایانی داشت.

علاوه بر این موارد، انتشار گزارش های پایین تر از حد انتظار در زمینه سرمایه گذاری در دارایی های ثابت، تولیدات صنعتی و خرده فروشی چین نیز یکی از دلایل اصلی افزایش فشار در دو روز اخیر برمعاملات فلزات پایه به حساب می آید.

پس از این افت قیمت، در صبح امروز سطح خریدهای تکنیکال به طمع بهره برداری از ایجاد یک موج صعودی مقطعی در این بازار بالا رفت و همین امر کمی از فشارهای روز گذشته را کاهش داد.

در عین حال پس از اعلام خبر آزمایش موشکی کره شمالی، شاخص دلار بخش عمده ای از رشد روزهای پیشین را از دست داد امری که در افزایش تقاضا برای فلزات از سوی مصرف کنندگان استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری تاثیر شایانی داشت.

هم اکنون در معاملات لندن هر تن مس  با رشدی 0/3 درصدی در سطح 6525 دلار معامله می شود  و روی نیز با افزایش قیمتی 0/2 درصدی به 3013 دلار رسیده است. در این میان آلومینیوم 0/5 درصد ارزان شده  و در سطح 2091 دلار قرار گرفته و سرب نیز با رسیدن به 2315 دلار، افت قیمتی 0/4 درصدی را تجربه میکند.