افزایش قیمت انواع پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

18:33 - 1400/01/17
انواع پلی‌اتیلن در این هفته به لطف رشد تقاضا از سوی صنایع پایین دستی، افت ارزش دلار در برابر یوان ، بالا رفتن قیمت در بازار آتی و همچنین کمبود عرضه از سوی ایالات متحده رشد قیمت را تجربه کردند.
افزایش قیمت انواع پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

ماه سپتامبر فصل اوج تولید صنایع پایین دستی پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی به حساب می‌آید و به تبع این امر تقاضا برای این محصولات کماکان در سطح قابل قبولی قرار دارد.

در عین حال به تبع اعلام وضعیت فورس ماژور از سوی تعداد ملموسی از واحدهای تولید پلی اتیلن در ایالات متحده در اثر خسارات ناشی از توفان هاروی، عرضه این دو محصول و همچنین پلی اتیلن سنگین به بازارهای آسیایی محدود شد و همین امر نیز عامل مهمی در حمایت از قیمت‌ها بود.

همچنین افت بیش از پیش ارزش دلار در برابر یوان تقاضا برای پلی اتیلن را در بازار وادراتی چین بالا برد و به رشد قیمت‌ها دامن زد.

در این میان رشد 270 یوانی قیمت پلی اتیلن سبک خطی در قراردادهای آتی بازار کالایی دالیان نیز محرک دیگری برای رشد قیمت انواع پلی اتیلن در بازاز نقدی بود.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا 40 دلار گران شد و در سطح 1240 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1260 دلار گزارش می‌شود که این رقم منعکس‌کننده رشدی 40 دلاری است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1210 دلار رسید که این رقم نشان دهنده رشد 50 دلاری قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز  این محصول به همین میزان گران شد و در سطح 1230 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افزایشی 20 دلاری در سطح 1190 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت به همین میزان افزایش یافت و به 1210 دلار رسید.