بازگشت آرامش به بازار فلزات‌پایه

18:28 - 1400/01/17
پس از سقوط بازار فلزات پایه در عصر روز گذشته، قیمت این محصولات در معاملات صبح امروز لندن بار دیگر به مدار صعود بازگشت. کاهش فشار ناشی از روند شناسایی سود از دلایل بهبود وضعیت معاملات به حساب می‌آید.
بازگشت آرامش به بازار فلزات‌پایه

پس از سقوط روز گذشته قیمت فلزات در بازار لندن، صبح امروز معاملات شانگهای نیز در محدوده منفی پیگیری می‌شود. فشار ناشی از شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران عامل اصلی افت قیمت‌ها در روز گذشته به حساب می‌آمد که در مکعاملات امروز شاهد کاهش این فشار هستیم.

برخی از تحلیلگران بازار فلزات پایه معتقدند که معرفی سیاست‌های هوای پاک از سوی چین که منجر به به کاهش ظرفیت تولید در بسیاری از صنایع شده، کماکان می‌تواند از روند قیمت فلزات به ویژه روی و آلومینیوم حمایت کند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که تا پیش از برگزاری نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در هجدهم اکتبر، بازار فلزات از برنامه‌ها و حتی شایعات مربوط به تصمیمات دولت چین در زمینه مقابله با آلودگی هوا و کاهش ظرفیت مازاد صنایع بهره‌مند شوند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/3 درصدی درصد در سطح 6888 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی جزئی در سطح 2092 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/3 درصدی در سطح 2338 دلار قرار گرفته و قیمت روی با افزایش 0/7 درصدی در سطح 3121 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 0/5 درصد افت کرد و آلومینیوم کاهش قیمتی بسیار 0/6 پشت سرگذاشت.  سرب به میزان 2/2 درصد ارزان شده شد و در این میان روی افت قیمتی سه درصدی را تجربه کرد.