رونق معاملات طلا در بازار جهانی

18:26 - 1400/01/17
با انتشار اخباری مبنی بر عزم کره شمالی برای انجام آزمایش موشک بالستیکی قاره‌پیما، معاملات طلا در روز سه‌شنبه نیز همانند روز گذشته رونق مناسبی را تجربه می‌کند.
رونق معاملات طلا در بازار جهانی

روز جاری روزنامه Asia Business Daily کره جنوبی در گزارشی به نقل از یک مقام اطلاعاتی این کشور که خواستن نامش فاش نشود از عزم پیونگ‌یانگ برای آزمایش یک موشک بالستیکی قاره‌پیما خبر داد. شایعات مربوط به تصمیم جدید کره کره شمالی از روز گذشته شنیده می‌شد و با انتشار گزارش اخیر از سوی یکی روزنامه‌های مشهور شرق آسیا اعتبار بیشتری یافت.

همچنین شاخص دلار ایالات متحده به تبع افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای حرکت به سوی ین ژاپن و فرانک سوییس در شرایط ژئوپولیتیکی کنونی کماکان زیر فشار قرار دارد و همین امر نیز از تداوم رشد قیمت طلا حمایت می کند. احتمال اتخاذ تصمیماتی جدید از سوی بانک مرکزی اروپا در زمینه کاهش سطح خرید اوراق در نشست روز جاری این نهاد نیز منجر به تقویت یور شده و شاخص دلار را بیش از پیش متزلزل کرده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1341/4 دلار رشد قیمتی بیش از 10 دلار را پشت سرگذاشته است. به علت تعطیلی روز گذشته بازارهای ایالات متحده، رشد قیمت امروز نسبت به روز جمعه اعلام شده است. در بازار نقدی قیمت 2 دلار افزایش یافته و در سطح 1336 دلار قرار گرفته است.