تداوم صعود قیمت فولاد شانگهای

18:26 - 1400/01/17
پس از تزلزل قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی صبح امروز بازار شانگهای،  معامله گران با واکنش به گزارش شاخص مدیران خرید ترکیبی ماه آگوست چین و احتمال وضع زودهنگام تدابیر زیست محیطی بر سر را صنایع این کشور بار دیگر قیمت ها را به محدوده مثبت کشاندند.
تداوم صعود قیمت فولاد شانگهای

صبح امروز در بازار اتی شانگهای قیمت محصولات فولادی به تبع بستن موقعیت‌های معاملاتی به منظور شناسایی سود حاصل از جهش قیمت‌ها در روز گذشته زیر فشار قرار گرفتند و شاهد وود قیمت این محصولات به محدوده منفی بودیم.

در این میان سفته بازار شانگهای که در برهه کنونی تنها به دنبال بهانه‌ای برای ادامه روند صعودی قیمت‌ها می‌گردند به گزارش بهتر از انتظار موسسه Caixin در زمینه شاخص مدیران خرید ترکیبی چین واکنش نشاند دادند و همین امر نیز منجر به ورود قیمت‌ها در ظهر امروز به محدوده مثبت شد.

موسسه Caixin در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید خدماتی این کشور در ماه آگوست به رقم 52/7 واحد رسیده و بدین ترتیب با در نظر گرفتن رقم اعلامی برای شاخص بخش تولیدی در روزهای گذشته، شاخص مدیران خرید ترکیبی چین در سطح 52/4 واحد قرار گرفته است.

همچنین افزایش زودهگام آلودگی هوا در پکن و برخی از شهرهای صنعتی چین احتمال وضع محدودیت های زیست محیطی سختگیرانه تر را بر سر راه صنایع آلاینده از جمله بخش تولید فولاد افزایش داده و همین امر نیز در حمایت از قیمت ها موثر بوده است

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی 4 دلاری به 662 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه کمتر از یک دلار گران شد و قیمت 627 دلار را تجربه کرد.. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دوشنبه برابر با 6/54 است)