متانول باز هم گران شد

18:19 - 1400/01/17
قیمت متانول در این هفته باز هم به لطف وجود تقاضای مناسب از سوی چین و همچنین نگرانی پیرامون تاثیر توفان هاوری بر بازار این محصول سیری رو به رشد را تجربه کرد.
متانول باز هم گران شد

پلاتس: قیمت متانول در بازار داخلی چین این هفته با افزایشی به میزان 170 یوان مواجه شد و به 2790 یوان رسید که این رقم برابر با 333 دلار برمبنای قیمت‌های وارداتی است. افزایش تقاضا به صورت فصلی از سوی صنایع پایین دستی این محصول پیش از ماه سپتامبر در رشد قیمت تاثیر شایانی داشته است.

در عین حال پس از بروز توفان سهمگین هاروی در جنوب ایالات متحده، نگرانی‌های زیادی در زمینه کاهش عرضه متانول از سوی تولیدکنندگان آمریکایی پدید آمده و همین امر نیز در حمایت از قیمت‌ها موثر بوده است. پس از وقوع توففان اخیر شرکت Celanese مجبور به تعطیلی سایت تولیدی خود در ایالت تگزاس با ظرفیت سالانه 1/3 میلیون تن شده است.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 14 دلاری نسبت به جمعه هفته گذشته در سطح 324 دلار در روز پنج شنبه معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی به میزان 16 دلار، قیمت 321 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 6 دلار بالا رفت و این محصول در سطح 330 دلار معامله شد. در بازار هند نیز متانول با افزایشی 12 دلاری به 282 دلار رسید.