پرواز فولاد در بازار شانگهای

18:17 - 1400/01/17
با انتشار ارقام فراتر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی چین از سوی موسسه Caixin ، محصولات فولادی در بازار شانگهای با جهش قیمت ملموسی در روز جمعه مواجه شدند.
پرواز فولاد در بازار شانگهای

صبح امروز موسسه Caixin  در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه آگوست به رقم 51/6 واحد رسیده است. پیش بینی موسسات مالی و تحقیقاتی برای این شاخص در سطوحی کمتر از 51 واحد بود. انتشار این گزارش پس از اعلام ارقام فراتر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی چین از سوی اداره آمار ملی این کشور در روز گذشته معاملات محصولات فولادی را با رونق بسیار خوبی در بازار شانگهای مواجه کرده است.

 شاخص مدیران خرید موسسه caixin شرکت های کوچک و متوسط را شامل شده و در نظر گرفتن ارقام این شاخص در کنار شاخص اعلامی از سوی اداره آمار ملی چین در مجموع تصویر بهتری را از روند حاکم بر اقتصاد چین بازگو میکند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم ترین قرارداد با رشدی به میزان 36 دلار به 647 دلار رسید. میلگرد در قرارداد مشابه بیش از 32 دلار گران شد و قیمت 518دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز جمعه برابر با 6/57 است).