توفان هاوری به بازار نفت رسید

افت قیمت نفت وست‌تگزاس

18:11 - 1400/01/17
با اغاز معاملات در بازارهای انرژی شاهد تسلط روند مبهمی بر معاملات نفت خام هستیم. توقف فعالیت دو میدان نفتی در لیبی و همچنین عوارض ناشی از توفان هاروی اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار نفت در روز دوشنبه به حساب می‌آیند.
افت قیمت نفت وست‌تگزاس

قیمت نفت برنت در معاملات روز دوشنبه به تبع تحولات در صنعت نفت لیبی در مدار صعود قرار گرفت. امروز خبر رسید به علت تسلط گروه‌های شبه نظامی بر خطوط انتقال دو میدان نفتی فیل و حمادا، تولید این میادین متوقف شده است. در هفته گذشته نیز وضعیت مشابهی برای میدان نفتی شراره روی داد.

در مقابل قیمت نفت خام وست تگزاس روندی رو به افولی را به تبع اثرات توفان هاروی تجربه می‌کند. وقوع این توفان فعالیت بسیاری از پالایشگاه‌ها در ایالت تگزاس را به حالت تعطیل درآورد و همین امر نیز  به کاهش تقاضا برای نفت خام منجر شد.

توفان هاروی سهمگین‌تین توفان 50 سال اخیر در ایالت تگزاس به حساب می آید. وقوع این توفان در پایان هفته به گشته شدن دست کم دو نفر و جاری شدن سیل در این ایالت منجر شد. همچنین بندر هوستون و بسیاری از پالایشگاه‌ای تگزاس به حالت تعطیل درآمدند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با افزایشی 0/2 درصدی به 52/56 دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر با افتی به میزان 0/4 درصد در سطح 47/69 دلار قرار گرفته است.