تثبیت مس در سطوح بالاتر از 6700دلار

18:05 - 1400/01/17
پس از جهش بیش از 120 دلاری قیمت مس در معاملات روز گذشته بازار فلزات لندن، این محصول در روز جاری نیز به سیر صعودی خود ادامه داد و توانست در سطوح بالاتر از 6700 دلار تثبیت شود. افزایش ملموس سطح خرید این محصول از سوی صندوق های سرمایه گذاری علت اصلی جهش قیمت در این روزها به حساب می آید.
 تثبیت مس در سطوح بالاتر از 6700دلار

در دو روز اخیر میزان فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در معاملات آتی مس بازار شانگهای به میزان قابل ملاحظه ای بالا رفته و همین امر به رونق بیش از پیش این محصول در بازار لندن نیز دامن زده است . پس از اینکه در روزهای گذشته بازار آتی شانگهای محدودیت حجم  و افزایش کارمزد معاملات روزانه در قراردادهای آتی روی را در به منظور کنترل رشد قیمت این محصول در دستور کار قرار داد، جریان نقدینگی به خصوص از سوی صندوق های سرمایسه گذاری به سوی معاملات مس روانه شده است.

پیش تر نیز محدودیت هایی بر روی معاملات فولاد شانگهای و سنگ آهن دالیان وضع شده بود امری که از حرارت معاملات این محصولات کمی کاسته و نقدینگی را به سوی معاملات مس سوق داده است.

شب گذشته مس در معاملات لندن در برهه هایی توانست در سطوح بالاتر از 6700 دلار معامله شود اما در نهایت کمی از این مرز قیمت عقب نشست. با آغاز معاملات در روز جمعه اما این محصول در لندن با رشدی 0/3 درصدی به 6721 دلار در هر تن رسیده است. در بازار شانگهای نیز قیمت با افزایشی نزدیک به دو درصد مواجه شده است.

همچنین در معاملا امروز روی با افزایش قیمت 0/7 درصدی به 3130 دلار در هرتن رسیده و سرب  نیز 0/4 درصد گران شده و در سطح 2369 دلار قرار گرفته است. قیمت آلومینیوم با افزایشی مختصر  در سطح  2105 دلار گزارش می شود.