فضای مبهم در بازار جهانی طلا

18:00 - 1400/01/17
معاملات طلا در روز دوشنبه مبهم پیگیری می شود و با وجود تقاضای نسبتا مناسب برای این محصول به عنوان دارایی امن،  تثبیت شاخص دلار در محدوده مثبت کمی از هیجان معاملات کاسته است.
فضای مبهم در بازار جهانی طلا

با وجود هشدارهای گره شمالی، رزمایش مشترک 10 روزه کره جنوبی و ایالات متحده از امروز آغاز شده و همین امر نیز بار دیگر تنش‌ها در شبه جزیره کره را بالا برده است. پس درگیریهای لفظی شدید میان مقامات پیونگ‌یانگ و واشنگتن در هفته‌های گذشته و تهدید طرفیت به اتخاذ رویکردی نظامی، کمی این فضا در روزهای گذشته تلطیف شد اما برگزاری این رزمایش مشترک بار دیگر جو حاکم را ملتهب کرد.در پی این امر تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن کمی افزایش یافت

از طرفی دیگر شاخص دلار ایالات متحده توانست در روز جاری با رشدی مختصر روبرو شود و تا این لحظه از معاملات شاهد تثبیت این نماگر در محدوده مثبت هستیم. همین امر نیز فشار مختصری را بر معاملات طلا وارد کرده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1290/6 افت قیمتی یک دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت بیش از یک دلار رشد کرده و در سطح 1285/2 دلار قرار گرفته است.