جهش قیمت فولاد در بازار شانگهای

18:00 - 1400/01/17
با شروع معاملات این هفته در بازار آتی شانگهای بار دیگر محصولات فولادی معاملات پررونقی را پشت سرگذاشتند و با جهش قیمت ملموسی مواجه شدند.
جهش قیمت فولاد در بازار شانگهای

پس از شکست اقدامات بازار آتی شانگهای در مهار رشد قیمت محصولات فولادی در هفته گذشته، به نظر می‌رسد که تا اتخاذ اقدامات کنترلی جدید باید شاهد تداوم رونق معاملات این محصولات باشیم. در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار به انتظار نشسته اند تا ببیند آیا کمیسیون اصلاح و توسعه چین به بحث کنترل قیمت کالاها در بازارهای آتی و نقدی ورود می کند  و تا پیش از ورود این نهاد، چشم انداز روشنی در زمینه معهار قیمت ها وجود ندارد.

 مقامات بازار آتی شانگهای در هفته گذشته با وضع محدودیت حجم و افزایش کارمزد معاملات روزانه تلاش کردن تا از رشد بیش از پیش قیمت محصولات فولادی جلوگیری کنند که این اقدام تنها دو روز دوام داشت و از اواخر هفته بار دیگر این محصولات در مسیر رشد قرار گرفتند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی 17 دلاری به 610 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه 21 دلار گران شد و قیمت 593 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دوشنبه برابر با 6/68 است)