توقف روند رو به رشد قیمت نفت خام

17:59 - 1400/01/17
پس از رشد ملموس قیمت نفت خام در دو روز پایانی هفته گذشته، روند صعودی قیمت این محصول در معاملات امروز به تبع افزایش تولید نفت ایالات متحده و همچنین فشار ناشی از فرآیند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران مختل شد.
توقف روند رو به رشد قیمت نفت خام

پس از رشد نزدیک به 5 درصدی قیمت نفت خام در روزهای پایان هفته گذشته، در روز جاری سرمایه‌گذاران با بستن موقعیت‌های معاملاتی فرآیند شناسایی سود را آغاز کردند که این امر فشار نسبتا ملموسی را بر قیمت نفت وارد کرد.

 همچنین بازار در حال واکنش به رشد تولید نفت ایالات متحده بوده و همین امر نیز بر معاملات سایه افکنده است. در اواخر هفته گذشته ادره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی از عبور تولید روزانه نفت خام این کشور از مرز 9/5 میلیون بشکه در روز خبر داد.

در این میان اعلام کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت ایالات متحده در هفته گذشته از سوی موسسه بیکر هیوز تبدیل به عامل بسیار موثری در حمایت از قیمت نفت شد. تحلیلگران معتقدند روند کاهش تعداد دکل‌ها می‌تواند در آینده میزان تولید نفت ایالات متحده را پایین بیاورد اما مجبور است به صورت مقطعی به عبور سطح تولید از مرز 9/5 میلیون بشکه واکنش نشان دهد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با کاهشی مختصر به 52/7 دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر بدون تغییری ملموس سطح 48/53 دلار قرار گرفته است.