بازگشت ثبات به معاملات نفت‌خام

17:50 - 1400/01/17
پس از سقوط بازار نفت در روز گذشته و رسیدن قیمت این محصول به پایین‌ترین سطح در سه هفته اخیر، صبح امروز ثبات نسبی بر معاملات نفت خام حاکم شد.
بازگشت ثبات به معاملات نفت‌خام

در جلسه معاملاتی پیشین قیمت نفت به تبع بازگشت شاخص دلار به مدار صعود و همچنین انتشار گزارش افت مصرف نفت خام از سوی پالایشگاه‌های چین در ماه جولای نزدیک به 2/5 درصد پایین آمد و کمترین سطح قیمت از 25 جولای را تجربه کرد.

در این میان پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در زمینه احتمال افزایش تولید نفت شیل این کشور در ماه آینده میلادی به میزان 117 هزار بشکه در روز نیز در ایجاد فشار بر بازار دخیل بود.

با این وجود تحلیلگران بازار انرژی واکنش روز گذشته را اغراق شده ارزیابی کردند و افت 2/5 درصدی قیمت نفت را با توجه به تحولات روز گذشته کمی بیش از حد عنوان کررند. صبح امروز اما بار دیگر سرمایه‌گذاران به معاملات نفت خام اقبال نسبی نشان دادند و این محصول را به مدار صعود بازگرداند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با افزایشی به میزان 0/2 درصد به 50/84 دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر 0/1 درصد بالا رفت و در سطح 47/64 دلار قرار گرفته است.