سقوط شدید قیمت فولاد شانگهای

17:48 - 1400/01/17
با انتشار آمار نه چندان امیدوارکننده از روند رشد تولیدات صنعتی چین در ماه گذشته میلادی، قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای افت ملموسی را پشت سر گذاشت.
سقوط شدید قیمت فولاد شانگهای

معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای از اواخر هفته و در پی افزایش احتمال دخالت مقامات چینی برای مقابله با حباب قیمت در بازار این محصولات روندی متزلزل را تجربه کرد.

این روند با انتشار برخی از گزارش‌های اقتصادی نه چندان امیدوارکننده در صبح امروز تشدید شد و قیمت محصولات فولادی افت شدیدی را تجربه کرد.

براساس گزارش اداره آمار ملی چین، تولیدات صنعتی این کشور در ماه جولای رشدی 6/4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. موسسات مالی و تحقیقاتی این نرخ را بالاتر از هفت درصد پیش‌بینی کرده بودند.

این نهاد در گزارش‌هایی دیگر میزان رشد سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت و همچنین افزایش سطح خرده فروشی در چین را به ترتیب در سطح 8/3 و 10/4 درصد اعلام کرد که این ارقام نیز پایین‌تر از برآوردها بوده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با افتی 14 دلاری به 585 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه 11 دلار ارزان شد و قیمت 574 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دوشنبه برابر با 6/66 است)